Besøg i 2.a på Hyllehøjskolen

Vi startede 3 sundhedsriddere i klassen og vi præsenterede os selv. Så lavede vi en kort navneleg på 4 minutter. Efter navneleg fortalte vi børnene at vi manglede 2 sundhedsriddere! Så sagde vi HØJT: RASMUS RANGLE, ER DU DER?

Døren åbnede langsomt og en skelethånd vinkede; og ind kom Rasmus Rangle (helt skelet med cykelhjelm på) sammen med den sidste sundhedsridder. Resten af dagen var Rasmus Rangle maskotten samt undervisningsmateriale.

Efter at have lavet navneskilte, fortalt om knogler og muskler, lavet historiefortælling med skuespil og strækøvelser, gik vi udenfor på en græsplæne. Her lavede vi 4 poster med 4 temaer: muskeløvelser, strækøvelser, sang og plakater. Klassen blev delt i 4 og cirkulerede rundt hvert ”5. Minut”. Posterne og de små hold gjorde det muligt at uddybe teori om muskler og knogler i et passende niveau til holdet, hvor vi kunne koble bevægelse og billeder.

De sidste 30 minutter blev brugt til at lave: Feedback/opsummering på dagen, sang, 3 vigtigste strækøvelser (slangen, fuglen og robåden), fortælle dem om deres 3 lektier (1) slangen, fuglen, robåden, 2) sangen, 3) ny strækøvelse til næste gang). Inden vi gik ud af døren lavede vi ”strække-klassebillede” og gav alle en high-five mens de sad på deres stol. Naturligvis gav Rasmus Rangle også en highfive til alle børn.

Leave a Reply